Your Ad Here

Tuesday, April 21, 2009

Bottle House - a sustainable Residence

Just run through internet searching for sustainable building materials. I was amazed reading an article about sustainable residence (at least this is my personal opinion) using unusual recyled material...Bottles. Unusual but nice combination...creative mind.






This building is the residence of Indonesian Architect Mr. Ridwan Kamil—the principal architect of architecture firm Urbane Indonesia— in Bandung. The project is fascinating with around 60% of the total surface is cover with recycled bottles..as it is called ' Bottle House'.
















Image Courtesy: Urbane Indonesia

2 comments:

Unknown said...

Lebih dari sekadar unik dan inspiratif, rumah botol ini seharusnya menjadi salah satu icon untuk menumbuhkan budaya kreatif sekaligus budaya peduli lingkungan. Dua hal yang tak dapat ditawar-tawar lagi, melihat perubahan situasi jaman saat ini. Dua hal itu juga tak boleh dipisah-pisahkan, melihat dampak buruk yang makin parah, dari pola pikir masa lalu yang memisahkan isu lingkungan dari berbagai hal yang berbau ekonomi.

mebelanda.com said...

rumah botol ini ternyata sudah diliput oleh majalah2 atau media dari luar negeri. salut deh buat ridwan kamil. bisa menjadi kebangsaan bangsa.